دوست دارم خیلی آخه ...

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

تصاویر تزیین سفره هفت سین

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۰۱ ق.ظ

نمونه هایی زیبا از تزیینات ظروف هفت سین

 

تزیین ظروف هفت سین, ظروف هفت سین جواهر نما
ظروف هفت سین, مدل ظروف هفت سین

تزیین ظروف سفره هفت سین

 

تزیینات زیبای جام های هفت سین, تزیین جام با مروارید
مدل های زیبا از تزیینات ظروف هفت سین, تزیین ظروف هفت سین با مروارید

تزیین ظروف هفت سین با مروارید و کریستال

 

ظروف هفت سین جواهر نما, تزیین ظروف هفت سین با کریستال و مروارید
مدل ظروف هفت سین, تزیین ظروف هفت سین

ظروف هفت سین سفالی

 

تزیین ظروف هفت سین سفالی, تزیینات زیبای جام های هفت سین
تزیین جام با مروارید, مدل های زیبا از تزیینات ظروف هفت سین

تزیین ظروف هفت سین با کریستال

 

مدل های زیبا از تزیینات ظروف هفت سین,مدل ظروف هفت سین
تزیین ظروف هفت سین با مروارید,ظروف هفت سین

مدل ظروف سفالی هفت سین

 

تزیین ظروف هفت سین, ظروف هفت سین جواهر نما

تزیین سفره هفت سین

علت پیری زودرس در کودکان و جوانان و مردان

راهکارهایی برای حفظ سلامت مغز و اعصاب در طب سنتی

عوارض و مضرات کم خوابی در نوزادان و بزرگسالان

فواید و مضرات شستشو و حمام روزانه چیست

علت و علائم آلرژی بینی و گلو در کودکان و بزرگسالان

علائم و علت سرطان روده بزرگ در زنان چیست

آشنایی با عوارض و علت و علائم سرطان معده خوش خیم

همه چیز در مورد آموزش پخت و طرز تهیه کوفته ریزه غذای محلی ایرانی

همه چیز درباره علائم و درمان دیابت نوع دو در بارداری

همه چیز درباره علت و درمان و پیشگیری از یبوست در ماه رمضان

جلوگیری از سندروم ماه رمضان

راهکارهایی برای حفظ سلامتی

علائم و علت و درمان آرتروز مفصل زانو در زنان و مردان

علائم و علت و درمان سرطان روده بزرگ

جلوگیری از آلودگی هوا خانه

راهکارهایی برای جلوگیری و پیشگیری از انواع سرطان ها

راهکارهایی برای پیشگیری و جلوگیری از سکته و حمله قلبی در زنان

همه چیز درباره عوامل حساسیت زا در خانه

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم

همه چیز در مورد عوارض کمبود روی در بدن کودکان

علت شدید شدن آلرژی در بدن چیست









  • نیوشا محمدی

ورزش های هوازی

ورزش های هوازی ،ورزش های هوازی در منزل،ورزش های هوازی برای لاغری،ورزش های هوازی برای شکم،ورزش های هوازی در باشگاه،ورزش های هوازی شامل چیست،ورزش های هوازی کدامند،ورزش های هوازی برای کاهش وزن،ورزش های هوازی یعنی چه،ورزش های هوازی برای چربی سوزی،ورزش های هوازی در خانه

ورزش های هوازی

شاید برایتان جالب باشد که دکتر کنت کوپر (Kenneth Cooper) نخستین کسی بود که مفهوم و روش‌های تمرین ورزش هوازی را رواج داد. او برای شروع تحقیقاتش از این باور الهام گرفت که ورزش می‌تواند از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرده و نقش پیشگیرانه‌ای داشته باشد و به همین منظور در سال ۱۹۷۰ مؤسسه شخصی خودش را با هدف تحقیق درباره‌ی طب پیشگیرانه تأسیس کرد. او به میلیون‌ها نفر انگیزه‌ی فعال شدن داد و امروزه به عنوان «پدر ورزش های هوازی» معروف است. در ادامه با تعریف ورزش هوازی، نحوه‌‌ی درست شروع آن و تاثیرش در پیشگیری از بیماری‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد ورزش های هوازی صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

آشنایی با ورزش های هوازی

ورزش هوازی که به آن «کاردیو» یا «ایروبیک» (به معنای با اکسیژن) هم می‌گویند، ورزشی است که در آن، خونِ اکسیژن‌دار توسط قلب پمپاژ می‌شود تا اکسیژن به تمام عضلاتِ در حال فعالیت برسد. ورزش هوازی سبب افزایش ضربان قلب و تنفس برای مدت نسبتا طولانی می‌شود. بر عکس، ورزش غیرهوازی (بدون اکسیژن) فعالیتی است مانند دو سرعت یا وزنه‌برداری که سبب می‌شود عضلات به صورت ناگهانی تحت فشار شدید قرار بگیرند و شما به سرعت از نفس بیفتید. نمونه‌های ورزش‌ های هوازی عبارتند از: دستگاه‌های ورزشی هوازی (کاردیو)، رکاب زدن، دویدن، شنا کردن، پیاده‌روی، کلاس‌های ورزشی هوازی، اسکی‌ صحرایی و کیک‌بوکسینگ، البته انواع بسیار دیگری هم وجود دارند. اگر شدت انجام ورزش‌ هوازی بیش از حد بالا باشد، به ورزش غیرهوازی تبدیل می‌شود. به عبارت دیگر، تفاوت بین ورزش‌ هوازی و غیرهوازی در شدت انجام آنها است. ورزش هوازی نه تنها به تناسب اندام کمک می‌کند، بلکه مزایای شناخته‌شده‌ای برای سلامتی جسمی و روحی دارد. ورزش هوازی به جلوگیری یا کاهش احتمال ابتلا به برخی از سرطان‌‌ها، دیابت، افسردگی، بیماری‌های قلبی‌عروقی و پوکی استخوان کمک می‌کند. برنامه‌ی ورزش های هوازی باید ساده، عملی و واقع‌بینانه باشد. می‌توان از تجهیزات خاص (از قبیل دستگاه‌های ورزشی هوازی) استفاده کرد، اما استفاده از این تجهیزات برای انجام ورزش های هوازی ضروری نیست.

ورزش های هوازی چیست

تصور کنید در حال ورزش کردن هستید. از شدت فعالیت عرق می‌کنید، به سختی نفس می‌کشید، قلب‌تان تاپ‌تاپ می‌‌کند و خون در رگ‌های شما در جریان است تا برای ادامه‌ی فعالیت به عضله‌ها اکسیژن برساند و شما بتوانید مدت بیشتری به فعالیت ورزشی خود ادامه دهید. به این گونه ورزش‌ها هوازی (یا در اصطلاح کاردیو) می‌گویند. به عبارت دیگر، هر گونه ورزشی که فعالیت قلب، ریه‌ها و عضلات شما را زیاد کند تا شما مدت زمان بیشتری به ورزش ادامه دهید، هوازی (کاردیو) محسوب می‌شود. مهم نیست افزایش ضربان قلب و تنفس از چه طریقی باشد: دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و غیره. در ادامه به بررسی مکانیسم‌های ورزش‌ هوازی می‌پردازیم که عبارتند از: نقل و انتقال و مصرف اکسیژن، نقش قلب و عضلات، مزایای ثابت‌شده‌ی ورزش های هوازی و موارد دیگر.

ورزش های هوازی متوسط

برای کسانی که تازه شروع به ورزش کرده اند بهترین گزینه، ورزش هایی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. با این ورزش ها شاید کالری زیادی مصرف نکنید ولی استحکام بدن خود را بالا می برید. پیاده روی انتخاب بسیار خوبی است، هر یک ساعت پیاده روی برای فردی با 72 کیلو گرم وزن، 277 کالری می سوزاند و ورزشی مانند ایروبیک آبی نیز در طول یک ساعت، 292 کالری می سوزاند.

ورزش های هوازی شدید

بعد از اینکه با ورزش های هوازی متوسط، استحکام بدنتان را بالا بردید، آن را با ورزش های شدیدتر بسنجید. بالا بردن شدت ورزش، میزان کالری که توسط بدن شما سوزانده می شود را نیز افزایش می دهد و باعث می شود چربی بیشتری از ناحیه شکم آب شود. یکی از انتخاب های شما، دویدن آهسته است که فردی با وزن 72 کیلوگرم در هر ساعت می تواند 584 کالری بسوزاند. طناب زدن هم یک انتخاب با تاثیر بسیار بالاست که 730 کالری در ساعت می سوزاند. شنا کردن نیز 511 کالری در ساعت می سوزاند.

نقش ورزش های هوازی در افزایش عضلات

معمولا هنگامی که از حجم عضلات صحبت می شود تاثیر ورزش‌های هوازی نادیده گرفته می‌شود و بیشتر تمرکز بر روی ورزش‌های قدرتی و استقامتی است. با این حال مطالعات اخیر نشان داده است مردانی که ۴ تا ۵ روز در هفته به مدت ۴۰ دقیقه ورزش هوازی شدید انجام می‌دهند شاهد ۵ تا ۶ درصد افزایش حجم عضلات پا خواهند بود. یکی از متخصصان ورزش دانشگاه بال استیت در این باره می‌گوید: ورزش‌های هوازی اگر درست انجام شوند باعث رشد عضلات می‌شوند و تاثیری مشابه تاثیر ورزش‌های استقامتی دارند.

فواید ورزش های هوازی

تقویت عضلاتی که در تنفس نقش دارند، شتاب دهنده جریان هوا ورودی و خروجی شش ها.
تقویت و بزرگ کردن عضلات قلب، بهبود تپش و کاهش مرتبه استراحت قلب – به این موارد تغییر وضعیت گفته می شود.
بهبود چرخش خون و کاهش فشار خون
افزایش تعداد گلبول های قرمز در خون، تسریع انتقال اکسیژن به بافت ها
ارتقاء سلامت ذهنی، که شامل کاهش استرس و نشانه های افسردگی می شود. از طرف دیگر، سطح هوشیاری افزایش پیدا می کند.
کاهش خطر ابتلا به دیابت؛ تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده است که ورزش هوازی در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 بسیار موثر است.

زانو درد چیست

علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری

علت و درمان خانگی درد آرنج دست راست در بدنسازی

علت و دلایل و درمان گیاهی بازو درد در دوران بارداری

خواص و مضرات و بهترین زمان خوردن آب کرفس و هویج چیست

علت و درمان خانگی سردرد همراه با درد چشم چپ در طب سنتی

علت و علائم و درمان خانگی عفونت مثانه و ادراری در دوران بارداری

آزمایش tsh

علت و درمان خانگی و گیاهی درد دندان بعد از عصب کشی و پر کردن

علت و درمان سریع درد زانو راست و چپ بعد از ورزش

علت و دلایل و درمان خانگی سوزش قلب هنگام نفس کشیدن

همه چیز درباره علت و درمان درد پا در دوران بارداری و هنگام خواب

علت و علائم و درمان درد معده عصبی در دوران بارداری

علت و علائم و درمان درد گوش سمت چپ و راست نوزادان و کودکان

همه چیز درباره علت و درمان گیاهی ورم پا در دوران بارداری

زخم بستر چیست

تپش قلب یا ضربان غیرعادی

عکس های جدید الناز حبیبی

تعبیر خواب سگ سیاه و سفید و زرد و هار و مرده

عکس های جدید شهرزاد کمال زاده

عکس های جدید لیندا کیانی

هادی کاظمی

  • نیوشا محمدی

علائم آرتروز شانه

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۷ ق.ظ

آرتروز شانه

آرتروز شانه ,آرتروز شانه فیزیوتراپی,آرتروز شانه و گردن,آرتروز شانه چیست,آرتروز شانه چپ,آرتروز شانه و درمان آن,آرتروز شانه ها,علایم آرتروز شانه

آرتروز شانه , آرتروز شانه فیزیوتراپی , آرتروز شانه و گردن , آرتروز شانه چیست

توضیحاتی در مورد آرتروز شانه

به طور ساده آرتروز به بیماری گفته میشود که در آن یک یا بیشتر از چند مفصل التهاب داشته باشند. در آرتروز ، التهاب باعث درد و ناراحتی میشود. اگرچه هیچ مراقبتی برای آرتروز وجود ندارد، ولی درمان های متفاوتی برای این بیماری وجوددارد. با وجود این موارد ، بیشتر افراد مبتلا به آرتروز ، قادر هستند که این درد را مدیریت کنند وفعال باشند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد آرتروز شانه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت آرتروز شانه چیست

آرتروز شانه زمانی رخ می‌دهد که غضروف پوشش دهنده اطراف مفصل شانه ساییده شود. در مراحل اولیه این عارضه، حفره‌های کوچکی در غضروف صاف پوشش دهنده هر طرف مفصل ایجاد می‌شود. در نهایت برجستگی‌های استخوانی کوچک یا “خارها و زائده‌های استخوانی” در لبه‌های سطح مفصل تشکیل می‌شود. با انباشته شدن مایع مفصلی زیر غضروف کیست‌هایی تشکیل‌ می‌شود که به استخوان فشار می‌آورند و بیمار را دچار شانه درد می‌کنند. غضروف در مراحل پیشرفته این عارضه کاملاً از بین می‌رود و در نتیجه استخوان‌ها روی یکدیگر ساییده می‌شوند. آرتروز گاهی پی‌آمد صدمه دیدن یا از جا در رفتن استخوان شانه یا فرسودگی شانه به مرور زمان است. ارتروز شانه در میان افراد 50 سال به بالا درصد شیوع بالایی دارد. همان طور که در گذر سالیان مفصل‌ها به شیوه‌ای اشتباه یا بیش از اندازه به کار گرفته می‌شوند، به همان نسبت نیز موارد بروز این بیماری در سنین بالاتر افزایش می‌یابد. بااین حال ابتلا به آرتروز شانه در افراد جوان‌ تر نیز به دلیل وارد شدن ضربه یا جراحی مفصل ناممکن نیست. این عارضه در میان زنان شایع‌ تر از مردان است.

علائم آرتروز شانه

رایجترین علائم آرتروز شانه، همانند دیگر مفاصل، بروز درد هنگام فعالیت است. به مرور زمان، بیمار هنگام استراحت کردن نیز دچار حمله درد می‌شود و حتی گاهی نمی‌تواند از شدت درد شانه به خواب رود. مفصل به موازات از بین رفتن غضروف، سفت می‌شود، دامنه حرکتی‌اش کاهش می‌یابد، و فعالیت بیمار را محدود می‌کند به گونه‌ای که حتی مخل انجام ساده‌ترین کارهای روزمرّه، مانند لباس پوشیدن، دست دراز کردن به طرف اشیاء و حتی رعایت بهداشت فردی می‌شود. همان‌طور که دامنه حرکتی مفصل محدود و محدودتر می‌شود، انجام کارهایی چون رانندگی، فعالیت ورزشی، کار خانه و حتی نوشتن و استفاده از رایانه دشوار می‌گردد. درد غالباً بر ناحیه پشت شانه متمرکز است، اما معمولاً از شانه تا بازو و آرنج نیز منتشر می‌شود. احتمالاً ناتوان کننده‌ترین علایم آرتروز شانه که اکثر بیماران با آن مواجه می‌شوند، کم‌خوابی است؛ چون بیمار به دشواری می‌تواند وضعیت راحتی را برای خوابیدن روی سمت آسیب دیده یا سالم پیدا کند. آرتروز به شدت بر حرکت مفصل شانه تأثیر می‌گذارد و گاهی حرکت دادن شانه به دلیل ساییده شدن استخوان‌های گوی حفره بر روی یکدیگر توأم با ترک برداشتن، ساییدگی شانه یا صدا دادن مفصل (کریپتوس) است.

علل آرتروز شانه

در واقع علل آرتروز شانه مشخص نیست اما اکثر افرادی که دچار بیماری آرتروز هستند حداقل بر اثر بروز یکی ازعوامل زیر به این بیماری مبتلا شده اند. ضربه به مفصل شانه: شکستگی استخوان،جابه جایی،آسیب دیدگی های جدی و جراحی باعث آسیب دیدگی مفصل شانه و در نهایت منجر به بیماری آرتروز می شود و علائم آن ممکن است چندین سال بعد ازآسیب دیگی ظاهر نشود فشار بروی مفصل شانه و آسیب دیدگی ها دردناک: افرادی که براساس شغل یا سبک زندگی فعالیت هایی پرفشار و سنگین یا تکراری با شانه خود انجام می دهند می توانند بافشارهای جزئی بر روی مفصل شانه رو به رو شوند و دچار بیماری آرتروز شوند افزایش سن: بیماری آرتروز شانه اغلب برروی افراد بالاتراز 50سال ایجاد می شود علائم بیماری آرتروز با افزایش سن ایجاد می شود به دلیل اینکه با افزایش سن غضروف ها ازبین می روند وباعث ازبین رفتن مفصل و کاهش انعطاف آن می شود بیماری های مادرزادی: تنظیم نبودن صحیح استخوان ها که باعث جابه جایی استخوان های افراد می شود می تواند خطر بروز بیماری آرتروز استخوان را دراین افراد افزایش دهد شرایط مادرزادی دیگر مانند اختلال درسوخت وسازبدن یا نقرس می تواند خطر افزایش بیماری آرتروز را افزایش دهد عوامل ژنتیکی: بیماری آرتروز مانند ویژگی های دیگر چون رنگ مو وقد ارثی و ژنتیکی است درحالیکه میزان تاثیر عوامل ژنتیکی دربروز بیماری آرتروز مشخص نیست اما بروز بیماری آرتروز در افرادی که سابقه خانوادگی در این بیماری داشته اند بیشتر است

تشخیص آرتروز شانه

برای تشخیص علت آرتروز شانه شرح کامل بیمار،معاینه فیزیکی وانجام رادیولوژی نیاز است. دکتر ارتوپد با انجام معاینه فیزیکی علائم و نشانه ها را ارزیابی می کند. این علائم آرتروز شانه شامل موارد زیر است -ضعیف شدن ماهیچه ها –حساسیت هنگام لمس مفصل وبروز درد هنگام فشارآوردن به مفصل -دامنه حرکتی مفصل -علائم آسیب دیدگی مفصل ،تاندون ها و لیگامنت های اطراف مفصل -شنیدن صدای تق تق مفصل هنگام حرکت آن مشاهده عکس گرفته شده بوسیله اشعه ایکس که نشان دهنده باریک شدن فضای مفصل،تغییرات استخوانی و وجود خار ها یا زایده های استخوانی اطراف مفصل است

درمان آرتروز شانه

همانند بیماری های آرتروز دیگر، درمان آرتروز شانه به صورت غیر جراحی است. پزشک روش های درمانی زیر را توصیه می کند: • استراحت کنید یا در فعالیت های خود تغییر ایجاد کنید تا از بروز درد جلوگیری کنید. شما باید نحوه حرکت دادن بازوی خود برای انجام دادن کارها را تغییر دهید. • حرکات ورزشی فیزیوتراپی دامنه حرکتی شانه شما را بهبود می بخشد. • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از قبیل آسپرین یا ایبوپروفن التهاب و درد را کاهش می دهند. این داروها غشای معده شما را ملتهب می کنند و باعث خونریزی داخلی می شوند. این داروها باید با غذا مصرف شوند. در صورتی که سابقه زخم معده دارید یا داروهای رقیق کننده خونی مصرف می کنید، قبل از مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی غیرتجویزی با پزشک مشورت کنید. • تزیق کورتیکواستروئید در شانه باعث کاهش شدید التهاب و درد می شود. با این حال، تاثیر آن اغلب موقتی است. • روزی دو تا سه مرتبه به مدت بیست یا سی دقیقه روی شانه خود یخ قرار دهید تا التهاب را کاهش دهید و درد را تسکین دهید. • در صورتی که به روماتیسم مفصلی مبتلا هستید، پزشک یک داروهای تنظیم بیماری مثل متوتکسات تجویز می کند. • مکمل های غذایی مثل گلوکوزامین و کوندرویتین سولفات به درمان درد شانه کمک می کنند. ( توجه: شواهد علمی کمی وجود دارد که از مصرف کلوکوزامین و کوندروتین سولفات برای درمان آرتروز حمایت کند. این ترکیبات با داروی دیگر اختلال ایجاد می کنند. همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی با پزشک مشورت کنید. کرایوتراپی، اصلاح ویسکوزیته و … روش‌های دیگری برای درمان آرتروز شانه هستند.


آفتاب سوختگی

التهاب پلک

التهاب تاندون

التهاب چشم

التهاب حنجره

التهاب حلق

التهاب دهان

التهاب دیسک کمر

التهاب ریه

التهاب روده بزرگ

التهاب زیر بغل

التهاب زیر زبان

التهاب صورت

زردچوبه و زخم معده

التهاب مری

علت اسهال مزمن در بزرگسالان

شهاب دادگرنژاد کیست ؟

آب کرفس








  • نیوشا محمدی